(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-5Z7ZKDZ');

Focus op dat wat er écht toe doet.

Hoe is het om als externe te werken voor/bij Alligator Plastics? Precies deze vraagstelling raakt de juiste snaar. Ik ben werkzaam bij Alligator Plastics. En bij RVS Marketing. Ondanks het feit dat ik ‘slechts’ 12 uur per week werkzaam ben bij Alligator, voel ik me wel helemaal thuis en gehoord. Vanaf het begin dat ik met Bart, medeverantwoordelijk voor Sales en Marketing, om tafel ging, ben ik onderdeel geworden van de Alligator familie. Hoewel ik nog steeds veel nieuwe gezichten en namen voorbij zie komen, word ik volledig als collega aangesproken.

Ben ik een werknemer van Alligator Plastics? Nee. Op mijn salarisstrook staat geen Alligator. Ik heb geen Alligator mailadres en ik ontvang ook niet standaard alle uitnodigingen voor interne aangelegenheden. Ben ik onderdeel van het Alligator team? Ja. Directe collega’s weten mij te vinden (en ik hen), ik ben inmiddels een vast gezicht geworden op kantoor op woensdag en het team neemt mijn advies ten harte. En dat laatste is natuurlijk voor mij het meest waardevol!

In mijn rol als externe bij Alligator wordt er optimaal gebruik gemaakt van mijn kennis, kunde en ervaring. Het resultaat: pragmatisch en doeltreffend marketing bedrijven. Snel schakelen door de juiste lijntjes (zowel intern als extern) uit te zetten en met de juiste kaders heel concreet aan de slag gaan met de gewenste opdracht. Dat is mijn bijdrage. Bovendien is het als externe eenvoudiger om intern ‘nee’ te verkopen. Want: beperkt beschikbaar. Want: daar ligt voor Marketing niet de focus. Dit alles geheel ten gunste van het bedrijf natuurlijk.

Daarnaast behoeft het verder geen lange uitleg dat de puzzel van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt hedendaags lastig te leggen is. De behoefte aan een flexibele schil is dan ook groter dan ooit. En met de juiste mensen om je heen, kan deze lastige puzzel het snelst gelegd worden. Een fijne werkomgeving is hierbij het vertrekpunt en bepaald mede het succes van de inzet van externen op flexibele basis.

“Trots! Ook als externe.”

En wat mij betreft is Alligator Plastics daar zeker in geslaagd! Een bedrijf als Alligator mag trots zijn op haar mensen, de sfeer op de werkvloer en de cultuur die zij zich eigen hebben gemaakt. Het werkplezier zorgt ervoor dat externen, zoals ik, met open armen in een warm bad worden ontvangen. Een hele fijne basis voor een mooie samenwerking!