Onzekere tijden brengen ook vooral goede initiatieven
arrow_drop_up arrow_drop_down
30 april 2020 

Onzekere tijden brengen ook vooral goede initiatieven

Een crisis waar we allemaal mee te maken hebben. Zo ook Alligator Plastics. Directeur/eigenaar Wietse Wissema vertelt kort wat dit voor de organisatie en de kunststofbranche betekent, nu maar ook in de toekomst.

Bizar en onwerkelijk, maar er ontstaan ook mooie initiatieven

‘Afgelopen periode is voor mij bizar en onwerkelijk geweest, mede omdat ik zelf niet naar de zaak kon en daardoor op afstand heb moeten werken.’ Zo zegt directeur/eigenaar van Alligator Plastics Wietse Wissema. ‘Ik heb natuurlijk wel iedere dag intensief contact met het managementteam en collega’s. Aan de andere kant is het ook mooi om te zien hoe wij als organisatie omgaan met de situatie. We zitten met elkaar in hetzelfde schuitje en we zoeken ook samen naar oplossingen en mogelijkheden. Zo ontstaan er allerlei initiatieven om dingen slimmer, sneller en beter aan te pakken.’

‘Daarnaast ben ik ongelofelijk trots op hoe flexibel en toegewijd iedereen binnen de organisatie is. Er is met het kantoorpersoneel een invalpool gemaakt om diensten en gaten in de planning van de productie op te vangen. Hetzelfde geldt voor de productiemedewerkers die bereid zijn om extra diensten te werken en daar bij te springen waar nodig. Dit allemaal zodat we onze klanten nog altijd optimaal kunnen blijven bedienen.’

 

Drang en behoefte om de economie weer op te starten

De COVID-19 crisis heeft invloed op de hele wereld, dus ook op de kunststofbranche heeft het impact gemaakt. ‘Zeker binnen onze branche waar producten en onderdelen worden geproduceerd voor zakelijke klanten uit verschillende markten. Dit maakt dat je ook goed de gevolgen merkt van de markten waarin de klanten actief zijn. De automotive en horeca zijn bijvoorbeeld markten waar de COVID-19 crisis sterk merkbaar is. Maar er zijn ook markten zoals de bouw en de technische markt waar de impact van de crisis een stuk minder is.’, vertelt Wietse.

‘Over het algemeen denk ik dat we op korte termijn een onzekere periode tegemoet gaan, maar ook een periode waar allerlei mooie initiatieven zullen ontstaan. Ik verwacht echter dat in de tweede helft van het jaar de economie weer opgang zal komen. Je ziet over de hele wereld dat er de drang en behoefte is om na de crisis de economie weer op te starten. Ook wij als organisatie kijken uit naar het moment waarop we weer samen kunnen komen, onze klanten kunnen bezoeken en weer samen aan de slag kunnen met uitdagende spuitgietprojecten.’